Sunday, May 31, 2015

Kelas jahitan

Assalamualaikum

Mungkin ramai yang ingat kalau kita pandai menjahit, semua benda kita pandai jahit.Mungkin bagi sesetengah orang ye tapi tidak saya. Selama ni saya hanya tahu jahit beg je. Itu pun yang mudah-mudah je tapi tak pandai jahit pakaian. 
r
Sebenarnya saya belajar menjahit pakaian ni sejak awal tahun ni tapi sekarang baru nak cerita...hehehe.
Saya hanya pergi belaja pada hari Sabtu dan Ahad saja memandangkan pada hari tersebut dapatlah Cik Abang tolong jagakan anak-anak di rumah.



Saya ambil masa lebih kurang 1/2 jam nak sampai ke Akademi Jahitan Yong Mei ni. Pergi pagi dalam pukul 10.30 pagi, balik lebih kurang pukul 5 petang. 

Masa mula-mula belajar dulu memang dah rasa nak putus asa. Rasa susah sangat nak jahit baju ni. Nak siapkan sepasang tu ambil masa sebulan ( maknanya 4 kali hujung minggu). Asyik jahit, tetas, jahit, tetas. Selagi cikgu tak puas hati dengan jahitan kita, kita kena tetas balik. Itulah yang rasa macam nak menangis.

Tapi alhamdulillah sekarang dah ok sikit. 2 kali pergi kelas, Sabtu dan Ahad dah boleh siapkan sepasang baju termasuk melukis pola dan memotong kain.




 Baju-baju di atas ni semuanya baju kurung moden. Saya diajar pelbagai design kain, lengan dan juga leher yang berbeza.
Dua pasang di atas ni pulak baju kurung biasa


Yang ni yang terbaru, baju kurung pahang

Lepas raya nanti ada projek besar pulak yang menanti. Tunggu ye..saya cerit di lain kali.

Untuk tempahan beg dan juga baju bolehlah wasap saya di no 019-6832397


No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015