Friday, February 13, 2015

Perginya seorang murabbi

Assalamualaikum

Sebelum memulakan bicara, marilah kita sama-sama sedekahkan Al-Fatihah kepada Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang telah pergi mengadap Ilahi 9.40 malam semalam di rumahnya di Pulau Melaka. Al-Fatihah.



Baru selesai menonton siaran langsung di tv yang menyiarkan upacara pengkebumian Tuan Guru. Rasa sebak dan bercucuran air mata. Saya selalu ingatkan arwah ayah saya bila melihat Allahyarham Tuan Guru. Saya pun tak tahu kenapa. Mungkin beliau seusia arwah ayah saya dan gaya hidup orang kampung.

Bukan saya seorang je yang menangisi pemergian beliau tapi saya percaya boleh dikatakan seluruh rakyat Malaysia. Ini boleh dilihat semasa pengkebumian yang disiarkan di tv tadi. Tanah Perkuburan Pulau Melaka dibanjiri dengan orang ramai. Begitu juga semasa solat jenazah. Allahu Akbar.

*foto dari myKelantan.TV

Semoga roh Tuan Guru dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan bersama-sama dengan para solihin.

No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015