Monday, August 25, 2014

Mengadakan rumah terbuka

Assalamualaikum


Alhamdulillah,selesai sudah rumah terbuka kami. Majlis yang simple dan menu juga tak banyak. Bagi saya majlis tu berjaya dan saya berpuas hati sebab ianya merupakan kali pertama saya mengendalikan rumah terbuka. Kena masak dalam kuantiti yang banyak bukan perkara yang senang bagi saya. Tapi berkat tunjuk Mak ( mak mertua)  belajar melalui telefon banyak membantu.

Kehadiran Sherry dan Abang Chik juga banyak meringan dan melancarkan majlis kami ni. Mereka bertungkus lumus di dapur terutama Sherry ( biras saya). Saya tak dapat bayangkan kalau ketiadaan mereka. Kedatangan Dik Ya juga meringankan tugas kami. Walaupun datang hanya sekejap tetapi sempat membantu saya di dapur. Alhamdulillah, syukur kerana dikurniakan adik-beradik yang suka menolong.

 * saya hanya masak menu yang senang sahaja

  * nasi himpit bersama kuah kacang dan juga nuget tempura serta sosej koktail panggang

 * mee kari dan juga mee sup

 * air mangga sunquick


* Cik Abang bersama dengan kawan-kawan

 * Kak Sera dan keluarga antara yang terawal datang

 * sebahagian dari anak saudara saya yang datang semalam

 * ramai kan anak buah saya

 * ada lagi....

 * yang ni pulak cucu saudara dan juga anak jiran (cina)

 * Pak Lang rajin melayan budak-budak

 * bila dah lama tak berjumpa, banyak perkara yang menjadi topik perbualan

 * 2 orang sahabat sejak sekolah : seorang anak saudara saya dan seorang lagi kakak ipar

* sebahagian dari anak saudara perempuan. Ada lagi sebenarnya ni...

Saya sungguh bersyukur dan gembira dapat mengadakan rumah terbuka ni sebab boleh mengeratkan silaturrahim. Kami dapat berkumpul adik-beradik dan juga anak saudara. Begitu juga dapat berjumpa dengan sahabat yang dah lama tidak berjumpa. 

Disamping itu juga saya dapat mempelajari cara-cara nak masak dalam kuantiti yang banyak dan bajet makanan dengan bilangan tetamu. Kali ni banyak juga makanan yang terlebih. Tapi nasib baiklah saya tak masak semua. Hanya bahan-bahan mentah saja yang terlebih. Jadi saya bahagi-bahagikan kepada adik-beradik dan anak saudara. 

In sya Allah kami akan adakan lagi rumah terbuka di masa akan datang. Kami akan perbaiki yang mana yang terkurang. In sya Allah.


No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015