Friday, May 16, 2014

Mari belajar bahasa Jepun: Keluarga (kazoku - かぞく)

Assalamualaikum

Konnichiwa minna..


Hari kita sambung lagi dengan tajuk yang menarik juga bagi pendapat saya. Perkataan-perkataan yang biasa kita guna sehari-hari. Jom kita mulakan;

Oya - ibubapa
Okaa-san -ibu
otou-san -ayah
Oni-san -abang
One-san - kakak
Oji-san - datuk
Oba-san - nenek
Shujin-suami
Kanai - isteri
Musuko -anak lelaki
Musume - anak perempuan
Ototo - adik lelaki
Imoto - adik perempuan
Chi-chi - ayah saya
Ha-ha - ibu saya
Tsuma - isteri saya
Otto - suami saya

Ok, setakat ini dulu. Jumpa lagi di lain masa.

Mata ne!



No comments:

Post a Comment

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015