Thursday, January 30, 2014

Koleksi Fridge Magnet

Assalamualaikum

*Ada banyak lagi ruang tu. Boleh tambah koleksi lagi

Sebenarnya dah lama suami saya suka mengumpul fridge magnet ni. Kalau dia ada outstation keluar negara, dia memang tak lepaskan peluang untuk membelinya. Begitu juga kalau kami pergi melancong atau bercuti kemana-mana. Mesti beli fridge magnet untuk kenang-kenangan sebagai tanda yang kami pernah sampai di situ.

Minggu lepas semasa sedang chatting dengan guru online Zaila Mohammad, baru saya tahu rupanya ada kumpulan yang suka mengumpul fridge magnet. Mereka akan membeli fridge magnet yaang cantik-cantik samada dari dalam atau luar negara. Selama ini saya ingatkan pengumpul fridge magnet hanya mengumpul fridge magnet yang dihadiahkan kepada mereka saja, seperti yang saya dan suami lakukan. Saya tidak pernah tahu ada orang berniaga fridge magnet sehinggalah diberitahu oleh Pn Zaila.

*Koleksi fridge magnet Jepun

*Koleksi fridge magnet dari luar negara

Di Jepun ni memang susah nak jumpa fridge magnet kalau kita melancong dalam negara kerana orang Jepun lebih mengutamakan makanan setempat untuk dijadikan cenderahati. Terdapat bermacam-macam jenis manisan dan kueh yang mencerminkan tempat tersebut. Jadi jika kami pergi melancong kami hanya akan membeli key chain atau phone strap kemudian tukarkan sendiri menjadi fridge magnet. Tampalkan saja magnet kecil di belakangnya, dah siap.

 *DIY fridge magnet

Yang ni lagi satu hobi suami saya.Suka mengumpul kenderaan kecil. Di Malaysia dan ada sekotak kereta kesil. Di Jepun ni pun ada jugak. Pantang jumpa kereta kecil mesti nak beli. Sehinggalah fridge magnet kenderaan kecil pun dia nak kumpul jugak. Tapi memang comel kan kereta-kereta kecil ni. Adib pun suka main.

 *Transport fridge magnet

Yang bawah ni pulak saya beli masa kami ke Ueno Zoo mula-mula datang Tokyo dulu. Suka sangat sebab suami saya akan print gambar keluarga kami yang terbaru dan masukkan dalam frame ni. Jadi, sentiasa bertukarlah gambar dalam tu.

*Saya paling suka fridge magnet photo frame ni

**Ada ke sesiapa yang berminat untuk membeli fridge magnet dari Jepun? 

******************************************************

*Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai kelas Asas Blog dan Fanpage bolelah hubungi saya
  noriatisaud@gmail.com
*Ingin iklankan produk atau kedai anda? Iklankan di Sohodirectory
*Berminat dengan Japanese Cotton? Bolehlah ke From Japan With Love

Sehingga bertemu lagi. Wassalam.

3 comments:

Borang Pesanan

Nama:
Alamat email/facebook:
Alamat Penghantaran:
No. telefon/HP:
No. kod/ item:
Cara pembayaran:

Create a web form here
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Elegant Rose - Working In Background
Copyright to NORIATI SAUD
Designed by UMIESUEstudio 2015